Tuesday, August 21, 2007

Wajah Mulus



`beng..beng.. kene2..yea..menang’...kanak2 kecil itu berlari, berkejar dan kemudian kakinya tersadung...jatuh. Dia lihat aku..mukanya mencebik..dia buka mulut...tak berbunyi...dia lihat aku semula...aku ikut mencebik (dalam hati padan muka)...wuaaaa...dia teriak. Aku senang mendengar tangisannya. Yea2 aku menang !! Aku dokong budak itu terus bagi pihak yg lebih mengerti...


Wajah mulus itu. Seakan canvas putih bersih. Tidak seperti aku yg sudah dicorak pelbagai warna…

2 comments:

azilah said...

farzdaq...
sometimes...in a different view....kanvas bercorak lebih cantik dipandang.....lebih mahal harganya......cuma...bergantung pada coraknye aje.....

farazdaq said...

azilah;
mungkin benar kata kau..palitan corak si Homo..boleh saja cantik & mahal..tapi aku lebih gemar yg konservatif,plain...suci.