Thursday, September 6, 2007

kebersendirian itu indah??


kebersendirian itu indah...
Bila sendiri aku rasa tenang...
Bebas dari bunyi bising dan manusia2 itu...
Bebas untuk mempamer reaksi tertentu...
Bebas dan tidak berpura-pura...

`Enal [panggilan Zainal]...kau ok? ’ Tanya Minah. `takut aku lihat kau begini...kita jumpa dia’, pujuk Minah. `Ahhh...lagi2 dia..asyik2 dia..aku tak nak..aku nak sendiri, kau pergi!’, jerit Zainal. Mata Zainal merah, Zainal mundar mandir...sesekali terjerit2 menyatakan ketidakpuasan hatinya dalam bahasa yg sukar dimengerti...

‘Enal..enal...kenapa begini jadinya. ‘Itu’nya datang semula. Mok..besok Minah bawa Enal jumpa dia ya…’ cadang Minah kepada ibunya. Mok itu hanya merenung kosong…

Aku takut seorang…
Aku perlu teman…
Jangan tinggalkan aku...
Ruang ini terlalu besar untuk aku...

Mok..saya letih begini. Ingat padaNYA. Besok kita sama2 jumpa dia...

2 comments:

blackpurple @ jowopinter said...

Subjektif sebenarnya.

Selamat berpuasa......

farazdaq said...

Blackpurp;
selamat berpuasa..moga ramadhan ini bawa keberkatan pada semua..AMIN