Monday, September 3, 2007

minggu YG mereSahkaN


Dapurku hanya ada magee...aku kerap lapar...
Kesejahteraan mereka perlu dijaga…itu hak mereka..
Gunung2 dalam baldi merah itu minta diratakan...
Jurnal2 itu terjerit-jerit memanggil aku...
Kertas cadangan itu menangis minta disiapkan...
KLIMAKS
Henpon aku seakan histeria tak jumpa jalan pulang...wuaaaa
Ada tangan memberi gula2, mengumpan henponku untuk lari dari aku...hmm
Memang minggu yg meresahkan..
Tidak seharusnya aku begini. Mengadu hanya pada NYA.
Hati rasa baik sedikit bila terbaca sajak Si Jones,
Tanpa tajuk #12
Sebuah bungkah kayu
Ditengah jalan
Ditolak ke tepi
Menjadi
iman
(ruj: sajak2 suci oleh AbdullahJones)

3 comments:

azilah said...

sudah jatuh ditimpa tangga....
ditimpa plak pasu bunga....
di'chrettt' plak dek burung tua...
tapi...akhirnya...muncul sang pelangi aneka warna.....

blackpurple @ jowopinter said...

Resah itu indah. Tak percaya?

farazdaq said...

azilah;

Langit itu nampak gelap..
kelate uje lebat lo ni kak weih..dok nampak warne2 pelangi..(otak penulis beku..x faham kiasan)

Blackpurp;

percoyo..bila resah turu waye..nggayah temen rasa ne..