Friday, March 7, 2008

LUNDI????.....094/07..


Lundi..sekali dengar..ha..pundi..gundi??
Lundi...
Merupakan sejenis haiwan yang macam ulat daun pisang..
Digunakan oleh kaki2 mancing untuk mengumpan...
BAUNG..LAMPAM..KELAH pun kadang2 sangkut..kata BAPAK aku.
Lundi yang disimpan dalam bekas jem strawberi..kemudian..disejukkan dalam peti ais..betul2 boleh buat kita terkeliru..sangka ia adalah sejenis yg boleh dimakan..
Dan..akulah anak betuah yg menyangka lundi dalam bekas jem strawberi itu boleh dimakan (aku ingat jeruk)...
Fuhhh..nasib baik aku tak makan..kembang tekak aku..uwekkkk
Buat emak dan ayah di kampung..bukan aku TAKNAK balik untuk buang LUNDI??..UNDI..aku tak dapat pelepasan hari AHAD..
Ini salah satu ALASAN minor..alasan major..aku kurang duit..hahaha..lima tahun lagi INSYA-ALLAH
p/s; rajah di atas bukan LUNDI, harap maklum..

No comments: