Tuesday, July 24, 2007

Bengang..bangang...bingung?


Bila diulang ayat2 diatas banyak2 kali...lidah jadi tergeliat, kepala jadi pusing, serabut dan entah apa lagi. Aku bengang...kerana aku bangang...seterusnya aku jadi bingung. Serasa macam sedang sakit..
Sakit fizikal...sakit mental... sakit apa??? Atau aku sebenarnya tidak sakit??

Ada bisikan…
Kau ada penyakit hati…

Tidak2..aku tiada hep C, liver cirrhosis atau apa aja. Tiada gejala & tanda2 jaundice. Tidak...tidak mungkin. Kau tipu ni..

Bisik lagi..
Bukan hati yang itu...Adakah kau resah?

Aku angguk2 kepala...terus ku balas...seakan tidak tenang...serabut...pusing sekali. Kau ada penawarnya? Mungkin aku perlu..

ubatan?? PCM (paracetamol), Salbutamol, Haloperidol atau ubat apa lagi...

terapi?? Kaedah hipnotic, group therapy atau kaunseling…

Terus berbisik...

Hatikan tenang bila membaca dan mendengar ayat suci Al-Quran. Sesungguhnya Al-Quran merupakan penawar kepada penyakit.
(Petikan dari: Ustaz Munif Zarirrudin Fikri Nordin, ceramah; Muhasabah Diri Di Alaf Baru)

Kau perlu itu...ada tangan...menunjuk ke satu arah...rehal & kitab Furqan yg sudah berhabuk & berdebu...

No comments: