Wednesday, July 11, 2007

kriMinal2



...tambahan kenderaan itu mengunakan udara luar sebagai agen pendinginan. Aku sangat cemas..ku genggam erat jari2 ku..terasa beku, kata buku anatomi umum, itu salah satu tindakan bahagian simpatetik- konstriksi salur darah apabila kadar jantung meningkat. Aku hanya menurut bila seorang `Latuk’ dan 2 orang `latin’ mengarah supaya aku memarkir (ke mamakir?) kenderaan ke tepi.

” IC dan lesen cik”, kata `Latin’ itu dengan suara yg kurang mesra. Aku yg masih dalam pengaruh adrenalin itu bergegas mengambil dompetku lantas ku suakan kearahnya (nota: penulis pertama kali berhadapan secara muka ke muka bersama `Latin’).`KELUARKANLAH’ herdik `Latin’ itu, menyebabkan aku hampir2 merembeskan cecair kuning hangat.. hanya Allah yg mengetahui perasaan ku ketika itu.

`baru 2 bulan dapat lesen, undang2 pun masih ingat lagi dah buat kesalahan’... Latin itu bersuara kepada Latin satu lagi..berbaur sindiran (hanya dari pendengaran penulis, mungkin paradigmanya berbeza dalam situasi yg lain). Kucuba utk menjelaskan apa yg terjadi..namun lidahku paralyzed. Ku biarkan Latin2 itu memberi tazkirah kepadaku sambil kepalaku menunduk ke jalan tar.
Hanya penumpang sebelah pemandu yg petah memberi penjelasan sambil merayu kepada Latin itu agar Latin itu berhenti daripada mencoret-coret perkataan & juga nombor keatas kertas berkarbon (nota: penumpang sebelah pemandu juga didakwa)...

No comments: