Thursday, July 19, 2007

Jowo Ngencret?


Cik Amin kata aku..jowo ngencret. Mula2 aku tak faham, Ayah cik sambung bukan pure jawe, baru aku faham. Embah wedok aku senyum, terus ajak makan nasi. La...kan satu rumpun. Muka pun bukan beza sangat. Nak kecoh ape?


Lama dah sejak kejadian itu...aku belasah nasi lemak dengan teh beng. Penat tadah air gunung. Mak aku belanja. Bila makcik kedai nak kira, dia tersasul cakap German, mak aku sengih...takpe anak saya paham. Aku sambung... isolah sitik2 (bolehlah sikit2). Piro nasi lemak e karo teh ais (berapa nasi lemak & teh ais), makcik tu soal dengan gembira. Telu (tiga) nasi lemak, teh ais also telu(tiga)...haaa..also. Adik aku bantai gelak. Aku tertahan2 senyum..macam nak terkentut pun ada. kuikuikui.. memang jowo ngencret!!

p/s: penulis tiada darah eurasian atau yg seangkatan dengannya...perkataan also hanya terkeluar dari minda separa sedar.hahaha

No comments: