Friday, July 13, 2007

kriMinal (FINALE)


Aku x boleh tidur malam tu. Sesambil tu mata aku terkejip-kejip pandang siling, tetiba aku teringat kata2 Boss... `kita ni minta ampun/maaf je pandai, tapi pernah kita akui kesalahan kita?’ Aduhhhh..lidahku terasa pedas.hmm.. fikir punya fikir aku pun tidur juga akhirnya. Kehidupan ku diteruskan seperti biasa tiada yang melapasi garis normal. 2 minggu selepas hari itu...


Aku mengaku kepada tuan punya kenderaan mengenai kriminal yg aku lakukan. Bukan mengaku kosong, tetapi ku kepilkan sekali surat pengesahan bayaran saman yg kuterima (sila rujuk: Latin mencoret2 kertas berkarbon). Tuan punya kenderaan berkhutbah panjang namun, menurut firasatku, sekiranya kepilan bersama tidak dibuat, sampai keesokan pagi pun belum tentu khutbahnya akan tamat. 2 tahun selepas hari itu...


Kecoh satu Malaysia tentang pembunuhan kejam warga ****lia, A* *an *tuut* ya.. Apa penjenayah itu rasa, aku membuat konklusi sendiri.1) meneruskan hidup seperti biasa 2) pandang siling sebelum tidur sambil mata terkejip2 3) berharap agar akuan subahat kekal berkunci...namun kriminal tetap kriminal.

No comments: